Om föreningen

Bostadsrättsföreningen har 84 lägenheter i kvarteren Yrkesskolan och Gripen. Husen ligger på Brunnsgatan 46, Knipgränd 1 och 3, samt Brunnsgatan 56, 58 och 60.

En gemensamhetslokal finns i Knipgränd 1. Den kan även hyras enskilt av medlemmar och hyresgäster. I fastigheten finns fem lokaler, som är uthyrda till företag. I källarplanet, med infarter från Brunnsgatan 46 och 60 finns boendegarage och ett allmänt parkeringsgarage, som Nyköpings kommun hyr av föreningen.

Husen byggdes under 1993 och 1994 av Riksbyggen efter att äldre bebyggelse i kvarteren rivits. År 2005 ombildades hyresrätterna till bostadsrättsförening, som fick namnet Bildhuggaren efter bildhuggare Grahn, som hade sin verkstad och affär i kvarteret.